Guldlagning & Service

Lämnade för drygt en månad sedan in en vitguldkedja till Brandts guldvaror i Norrköping för reparation. En fästögla hade lossat och den motsvarande höll på att lossna. Reparationen skulle alltså kräva två lödningar. Expediten var trevlig och sade ett ganska högt pris för reparationen men menade att det var värt det för den skulle bli så bra att det inte var möjligt att se lödningarna. Som ni ser på bilden syns reparationslödningarna tydligt och dessutom är det en nyansskillnad i färgen. Detta var alltså enligt Brandts den bättre nivån av guldsmide. Man undrar hur kedjan hade sett ut lagad på deras vanliga nivå?
Vid inlämnandet sade expediten att de hade mycket nu och att det kunde ta upp till tre veckor innan det var färdigt men lovade höra av sig så fort jobbet var gjort, de skulle försöka hinna färdigt tidigare. Detta visade sig inte vara sant, när jag efter en dryg månad gick och frågade om kedjan var den visserligen klar men de hade inte brytt sig om att informera mig trots att de hade både telefonnummer och emailadress.

Ett tips till både dem och andra är att höja kvalitetsivån på både service och hantverk om de tänkt sig en framtid inom branschen för det är verkligen ingen brist på duktiga guldsmeder och designers i det här landet.

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Etikettmoln