All reklam är inte bra reklam.

Tv programmet Bukowskis på TV8 är underhållande men frågan är hur seriöst intryck det ger av företaget. I avsnittet som sändes idag, 9/10 visas som vanligt föremål före, under och efter försäljning. Höjdpunkten var en Louis Vuitton koffert från början av 1900-talet. I samband med programets avslutning nämner en av de medverkande i att den var auktionens höjdpunkt, att priset nådde internationell nivå och att de "för en gångs skull hittat rätt kunder". Ordalydelsen i det uttalandet är ganska klart, Bukowskis hittar väldigt sällan rätt kunder vilket ju i sin tur betyder att de lika sällan får ut rätt pris.

Jag har själv stort förtroende för Bukowskis men fortsätter utalanden i stil med detta kommer det förtroendet såklart sjunka. All reklam är faktiskt inte bra reklam.

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Etikettmoln