Om Guldfynds smyckesförsäkring

Precis som för hemelektronik och andra varor har även smyckesbutiker sedan en tid sålt tilläggsförsäkringar till sina smycken. Detta kan säkert vara bra i vissa fall men i ett fall Ädelstensakademin blev insatt i så visade sig Guldfynds försäkring vara ganska värdelös om man inte återvänder till den butik man köpt smycket i. Ett skäl att köpa ett massproducerat smycke av en etablerad kedja är just tryggheten att samma garantier ska gälla och att man kan få hjälp även i andra delar av landet. I fallet Guldfynd fungerar det alltså inte så, du måste lämna smycket till den butik du köpt det i. Dessutom tar reparationer även av de enklaste fel som t ex en brusten länk orimligt lång tid, räkna med minst en månad innan du får tillbaka smycket.

Det verkar dessutom som att Guldfynds anställda inte har riktig koll på vad som faktiskt gäller vilket är dåligt av ledningen att inte se till. Säljaren i en av deras butiker visste att smycket i fråga skulle skickas som present till en annan del av landet men nämner inte att smycket måste lämnas till deras butik och att Guldfynd inte verkar ha någon som helst kommunikation mellan sina butiker. För inte kan det vara så illa att Guldfynd har anställda som medvetet undanhåller viktig information för att sälja värdelösa försäkringar?

Etiketter: guldfynd

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Etikettmoln